Salı, Kasım 05, 2013

Futbolla Dünya'yı Kurtarmak

Aslında var ya… bu konuda ne yazacağıma dair en ufak bir fikrim yok okuyucu. Başlıktaki cümle hoşuma gittiğinden bir kenara, bir gün yazmak üzere not düştüğümde de aklımda hiçbir şey yoktu. Yani, futbol severim… izlerim de. Çarşı ruhu diye bir şey de var, ki candır. Ama o kadar işte, ne anlatabilirdim ki? Derken direniş başladı…

Hoş, şu anda da ne diyeceğim, neyi nasıl anlatacağım şaibeli. Direniş üzerine bir şeyler yazmak da istemiyorum açıkçası, yeri burası değil pek. Hem herkes anlatmadı mı zaten? Ama biraz, bir şeyler deneyeceğim… denemeliyim.
Yarım saatten fazladır “Beşiktaş Marşları” dinliyorum. Evet efendiler, doğrudur, ben Beşiktaşlıyım… gurur duyuyorum. Hep duydum, ama son aylarda arttığını itiraf etmeliyim. Şahsen çıkıp da hiç kimsenin hayatını filan kurtarmış değilim, ama yine de… “bedene indirgenemeyecek” bir topluluğa ait hissetmek, onların yaptığı her şeyi sanki babam, kardeşim, oğlum yapmış gibi sahiplenip gururlanmama sebep oldu. Saçma mı buldun? Öyleyse, ya direnişten bihabersin, ya da Beşiktaş’tan… her iki durumda da üzülürüm senin için. Ot geldin, ot gideceksin demek ki. Yazık lan.
Bir ağabey, zamanın birinde “Pankartlar, sadece bez parçası değildir.” demiş. Başka bir ağabey de, geçenlerde “çArşı vicdandır.” demişti… ne de güzel söylememiş mi her ikisi de?
Her neyse… herkesin, her söylediğini tekrar etmeyeceğim. Ama “Park”ta, “Gündoğdu” söyleyerek yürüyen o formalı, bayraklı kalabalığı gören bilir… Yani mesele aslında yalnızca direniş meselesi de değil… yanlış anlamayın. Bu adamlar, hep böyleydi. “Değildi, öyle bir şey yok.” diyen de defolsun gitsin. Onu diyen, söyleyebilen adamla işim olmaz. Çünkü o herif asla bilemez ilk gençlik zamanlarımda Köyiçi’nde dolaşırken bana en ufak bir rahatsızlık veren adamı “Gel, biraz konuşalım…” diyerek kenara çeken ve beni de hemen tanıdıkları bir taksiye bindirip eve gönderen ağabeylerin varlığını filan. O herife anlatamazsın bunları…
Buraya kadar söylediklerim, başlığı hatalı hale getirdi iyice farkındayım… Futbolla hiçbir halt olmaz, olmayacak da. Çünkü alakası yok. Futboldan ziyade semtle ilgili durum. Ama hani futbol için bir arada olan çok güzel adamlar var ya…

Hepsini bilmem, hepsi umurumda da değil zaten… ama… çArşı hep olsun!

Hiç yorum yok: